Pošalji prijatelju

Region

27. 01. 2012

Željezara kupljena za dolar

Beograd - Vlada Srbije otkupila je Železaru Smederevo od američkog Ju Es stila za jedan dolar, rekao premijer Mirko Cvetković.

"Nemamo nameru da u dugom roku budemo vlasnici Železare, već ćemo tražiti strateškog partnera", rekao je Cvetković.

Otkupom Železare dobila kompletna osnovna sredstva za rad i neto obrtna sredstva u vrednosti od 100 miliona evra. "Železara nema nikakva zaduženja i kredite prema bankama", rekao je Cvetković.

"Za sada nema planova da se menja status radnika" i da se oni neće "naći na ulici", rekeo je Cvetković, ali nije mogao da kaže ništa povodom plata.

Otkup Železare bio je, po premijerovim rečima,  "iznuđen potez" i da je cilj vlade da održi proizvodnju i pronađe strateškog partnera: "Bili bismo srećni kad bismo u roku od 15 dana mogli da pronađemo strateškog partnera".

"Ju-Es stil Srbija“ je, prema finansijskom izveštaju za 2010. godinu, poslovao sa manjkom od 150 miliona evra, dok je minus do septembra prošle godine bio 73 miliona dolara.

Vlada Srbije je nakon tih najava saopštila da je spremna da se uključi aktivno u rešavanje problema smederevske železare, koja je jedno od najvećih i najbitnijh preduzeća za čitavu srpsku privredu.

Gašenje pogona u Smederevu ostavilo bi bez posla pored 5.500 radnika i još oko hiljadu „trećih lica” angažovanih u kompaniji. Od 18.000 zaposlenih u Smederevu, čak trećina radi u „Ju-Es stilu” ili je poslovno vezana za tu firmu.

Zatvaranje fabrike bila bi tiha eutanazija za grad, pa su sve oči uprte u Vladu Srbije. Kolaps u Smederevu ne bi ostao samo u okvirima tog grada. Nekoliko stotina izvoznika i proizvođača, koji čine lanac kupaca i dobavljača "Ju-Es stila”, direktno je naslonjeno na smederevsku železaru.

Danas je potpisan sporazum o razumevanju, a kupoprodajni ugovor biće zaključen kasnije.


Novinar R.F.

1komentari na temu "Željezara kupljena za dolar"

mika [neregisrovani] pošalji odgovor 30. 01. 2012, 00:50:00

budućnost

Budućnost grada Smedereva i njegovih zaposlenih u željezeri je veom neizvesna, što bi narod rekao kuku nama.A posle pada Smedereva slede Kragujevac sa istom pričom o auto industriji.