Srbija
16. 01. 2014
Računi bez greške!
Beograd - Privredno društvo „EPS Snabdevanje“ saopštilo je danas da je uradilo kontrolu obračuna decembarskih računa za struju i utvrđeno je da su tačno obračunati i da nije došlo do sistemske greške.
Firma EPS Snabdevanje je saopštilo da su pojedini kupci dobili veće račune, jer je potrošnja u decembru u Srbiji bila veća za 24 odsto u odnosu na novembar 2013.
Kako se objašnjava, povećanje iznosa na računu u dinarima nije direktno srazmerno povećanju potrošnje u kilovat-satima, jer je iznos koji kupac treba da plati uslovljen zonskim načinom obračuna.
Dalje se objašnjava da minimalno povećanje potrošnje nekog kupca može da dovede da kupac iz zelene zone pređe u plavu ili crvenu, što povećava iznos računa.
Tarifnim sistemom određeno je da se rastom potrošnje u kilovat-satima iznos računa povećava, stoji u saopštenju.
Kako EPS ističe, istorijski podaci o potrošnji po mesecima ukazuju da je potrošnja u decembru uvek značajno veća u odnosu na novembar.
"Na povećanje potrošnje utiču i verski i državni praznici kada se već tradicionalno beleži veća dnevna potrošnja", ukazuje EPS snabdevanje.
Konkretno, u 2013. godini to je povećanje na nivou Srbije je 24 odsto, a na području Beograda čak 31 odsto, navedeno je u saopštenju.
Takođe, na uvećanu potrošnju u decembru u odnosu na novembar uticale su temperature- prosek za novembar 9,8 stepeni, a u decembru 3,0 stepena Celzijusa.
Takođe, period obračuna za decembar 2013. godine je između 31 i 33 dana, dok je za novembar 2013. godine bio između 29 i 30 dana, te je ukupno obračunata energija po tom osnovu veća, ističe EPS.
Kako se navodi, ekipe distribucija očitavale su brojila i tokom praznika kada su bili neradni dani. Negde zbog odsustva vlasnika i nepristupačnih mernih mesta, nije bilo moguće izvršiti očitavanje planiranom dinamikom pa je rađeno i dodatno očitavanje od 5. do 8. januara.
To je uslovilo i dodatno produženje obračunskog perioda, ali kupci time nisu oštećeni, jer se i granice zona pomeraju srazmerno produženju obračunskog perioda u skladu sa Tarifnim sistemom.
EPS Snabdevanje poručuje da svaki kupac ima pravo na reklamaciju ukoliko ima i najmanju sumnju u ispravnost računa, jer uvek postoji mogućnost da dođe do greške u pojedinačnom slučaju.
Prigovor kupci treba da predaju na šalterima distribucija koje su jedino mesto za utvrđivanje osnova za reklamaciju.
Na primeru dva računa, dalje se navodi, koje je ministar energetike, razvoja i zaštite životne sredine Zorana Mihajlović predstavila kao problematične utvrđeno je da je očitavanje brojila tačno i da je obračun ispravan.
Uvećani računi ovih kupaca posledica su povećanja njihove potrošnje u decembru, zaključilo je EPS Snabdevanje.
Elektroprivreda Srbije uverava kupce da neoverena brojila nisu automatski i neispravna i da ne mogu biti razlog većih računa.
Čak i ako brojilo nije ispravno rad mehanizma se usporava i brojilo očitava manju potrošnju, naglašava kompanija.
"Kupci koji sumnjaju u tačnost merenja mogu da se obrate Direkciji za mere i dragocene metale, koja je jedina nadležna da utvrdi tačnost rada mernog uređaja", stoji na kraju saopštenja EPS.
Nema komentara.