Pošalji prijatelju

Srbija

22. 12. 2011

Reklamacije bez legitimisanja

Beograd - Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti Rodoljub Šabić ocenio je da je protivzakonit zahtev građanima da prilikom reklamacije ili vraćanja robe daju prodavcima lične podatke, uključujući i JMBG i zatražio da Ministarstvo ekonomije hitno obrazac sa oznakom NI uskladi sa zakonom.

Poverenik je naveo da je postavljanje takvih zahteva građanima ne samo, kako ocenjuje Pokret potrošača, neetično i neprihvatljivo, nego je što je najvažnije i očigledno nezakonito.

Poverenik smatra da je reč o nedopuštenoj obradi podataka o ličnosti i zatražiće od Ministarstva finansija da bez odlaganja izmeni podzakonski akt odnosno obrazac koji predstavlja "osnov" za takvu obradu.

"Nijednim zakonom nije predviđena obaveza građana da se prilikom reklamacije proizvoda i usluga odnosno vraćanja ranije kupljene robe legitimišu, odnosno da prodavcima daju bilo kakve lične podatke a pogotovo ne veoma kompleksan podatak kakav je JMBG.

" Takva "obaveza" nije predviđena, mada i da jeste predviđena to ne bi bilo u skladu sa Ustavom i zakonom, ni Uredbom o uvođenju fiskalnih kasa., rekao je Šabić.

Ta "obaveza" je uvedena u sistem jednim najobičnijim obrascem koji nosi oznaku NI - Nalog za ispravku, a koga je donoseći na osnovu navedene uredbe Pravilnik o načinu vršenja ispravke propisao tadašnji ministar finansija i ekonomije i proglasio za sastavni deo Pravilnika.

Jako je važno, istakao je Šabić, da Ministarstvo finansija bez odlaganja sadržinu pomenutog obrasca uskladi sa ustavnim i zakonskim rešenjima o zaštiti podataka o ličnosti.

Novinarka Spomenka Vlatković, foto FoNet

Nema komentara.