Srbija
02. 04. 2012
Protest zbog kredita Tanjugu
Beograd - Medijska koalicija NUNS, UNS, ANEM, NDNV i Lokal pres protestovala je danas zbog odluke Vlade Srbije da Tanjugu dodeli beskamatni kredit za izveštavanje o predizbornoj kampanji, jer su time prekršena osnovna pravila tržišne konkurencije.
U saopštenju Medijska koalicija podseća da u Srbiji postoje još dve novinske agencije, koje posluju na tržištu i kojima ovakvi krediti nisu dostupni. Kredit iznosi 17,5 miliona dinara, dok je za rad Tanjuga u prošloj godini iz budžeta izdvojeno više od 216 miliona dinara, precizira se u saopštenju.
Prema stavu Medijske koalicije, reč je o velikoj svoti novca, kojom država sistematski narušava ravnopravnost učesnika na medijskom tržištu. Dodeljivanje beskamatnih kredita iz budžeta Srbije agenciji koja je u državnom vlasništvu, ukazuje se u saopštenju, otvara put za još veći upliv države na uređivačku politiku.
To je, kako upozorava Medijska koalicija, u potpunoj suprotnosti sa načelima Medijske strategije, koju je Vlada Srbije usvojila prošle godine.
Time se nastavlja sistematsko gušenje medija koji nisu u vlasništvu države, sa ciljem da se u medijskoj sferi uspostavi monopol, smatra Medijska koalicija.
Vlada na ovaj način drastično krši obećanja data medijskim udruženjima i asocijacijama da će krenuti u istinsku reformu medijskog sektora.
Medijska koalicija izražava duboku zabrinutost zbog toga što vladajući krugovi pri usvajanju strateških dokumenata govore jedno, dok u praksi sistematski miniraju politiku za koju su se opredelili.
Medijska koalicija najavljuje da će o tome obavestiti i međunarodne organizacije i institucije, uključujući i Evropsku uniju, koja takođe insistira na reformi medijskog sektora.
Činjenica da će novac od beskamatnog kredita biti upotrebljen za izveštavanje o predizbornoj kampanji ni na koji način ne otklanja sumnje u mogućnost uticaja na uređivačku politiku. Naprotiv, objašnjava Medijska koalicija, otvara se prostor da država, odnosno stranke koje čine vladajući blok, utiču na tok predizborne kampanje, koristeći novac iz budžeta, koji uplaćuju svi građani Srbije.
Isti stav Medijska koalicija ima i ukoliko kredit nije namenjen za praćenje same kampanje, nego za finansirenje posebnih događaja, poput "takozvane Izborne noći".
Izborna noć je godinama organizovana u Medija centru, pa je neprimereno da država, novcem poreskih obveznika, "preseljava" taj događaj u agenciju u svom vlasništvu, zaključuje Medijska koalicija.
Nema komentara.