Studenti javljaju
08. 10. 2013
Na štrajku zarađuju taksisti
Kovin - Ušančeni na nepomirljivim pozicijama štrajkači i Jezdimir Ranković, većinski vlasnik i direktor "Jugoprevoza", ušli su u sto dana rata. Na gubitku su i jedni i drugi, a prihod sa pijace prevozničkih usluga sliva se u džepove taksista i "divljih" prevoznika.
Molim lepo, procenite sami, kaže Ranković za sajt Moja vest, dali država žmuri na oba oka, tu mislim i na lokalnu vlast i nadležno ministarstvo , kad je u pitanju siva ekonomija u prevozu i dodaje: "Jugoprevoz" dnevno gubi 151.760 dinara. Mesečno, 4.552.800 dinara. A država ostaje bez 910.000 dinara zbog nenaplaćenog PDV. Malo li je, pita on. Dodaje da ovaj novac završava kod divljih taksista ali i registrovanih koji nezakonito voze u takozvanom linijskom prevozu.
I dok taksisti kao sokolovi lete na krilima sive ekonomije , protiv Rankovića se okrenula većina zaposlenih, lokalne javnosti , a opštinska vlada je "Jugoprevozove" linije prema selima privremeno ustupila smederevskoj Lasti.
Ranković je posebno kivan na ove poslednje.
“Još sredinom godine predložio sam im mere za suzbijanje sive ekonomije u linijskom prevozu. I do danas mi nisu odgovorili. I bivšu i sadašnju vlast smo kumili i molili da stanu , u okviru ovlašćenja, na put divljim prevoznicima. Predložili paket od osam mera kako bi se problem rešio. I ništa”, kaže on.
Još krajem prošle godine, terenska kontrola "Jugoprevoza" otkrila je imenom i prezimenom divlje taksi prevoznike koji im otimaju putnike gde god stignu, pa i na samoj autobuskoj stanici u Kovinu. Sve je pedantno zabeleženo , gde stanuju, koje automobile voze, šta su po profesiji, koliko para dnevno inkasiraju, a koliko od te nezakonite rabote država gubi.
Tako izvesni Bojan Tomašević, podoficir vojske Srbije, kako stoji u "Jugoprevozovoj" prijavi upućenoj kovinskoj upravi, svakodnevno saobraća na liniji Kovin - Beograd - Kovin. Kupi pre "Jugoprevoza" putnike. Dnevno preveze njih 44. Ova otimačina , upozorava Ranković, ostavlja "Jugoprevoz" svakodnevno bez blizu 17 hiljada dinara, a mesečno bez više od pola miliona. U prilog njegovoj tvrdnji govori i upozorenje opštinskog saobraćajnog inspektora na sednici Opštinskog veća , da su prijave protiv ovog divljeg prevoznika, upućene ministarstvu saobraćaja, ostajale bez efekta.
Sa Jezdimirom Rankovićem razgovarao sam trećeg oktobra pre podne, dok je ispred njegove kancelarije protestovalo tridesetak štrajkača , jer im nisu overene zdravstvene knjižice.Kako mi je rečeno, ni za dlaku neće odstupiti od zahteva da im se isplate četiri zarade i ostalo što im duguje poslodavac.
3komentari na temu "Na štrajku zarađuju taksisti"
Na vukove povika, a lisice meso jedu!
"Divlji" taksisti postoje i to je činjenica. Ni oni nisu svi jednaki. Ima ih dve vrste. Jedni odlaze svakog dana na posao svojim kolima i povezu 2-3 kolega. Ima i pravih "divljaka" koji se prevozom putnika bave u vidu zanata. Vlasnik "Jugoprevoza" treba da se zapita kako ovi drugi imaju računa da u jednom pravcu od Bavaništa do Pančeva, ili na nekoj drugoj liniji, prevezu 2-3 putnika i imaju računa. Autobusi "Jugoprevoza" imaju na svakoj turi po 10-ak putnika, dosta puta i 30-40, a "gazda" se žali kako nema računa. Umesto što pravi proizvoljne kalkulacije o broju putnika koji idu na crno, bolje bi mu bilo da izračuna koliko je on zakinuo državu i svoje zaposlene za neuplaćene doprinose za Zdravstveni i Penzioni fond. Na drugoj strani Jezdimir se žali na Opštinu, a ona mu čini najbolju uslugu. Svoje nerentabilne linije prema selima je ustupio Lasti, a zadržao je one najprofitabilnije: Kovin-Bavanište-Pančevo-Beograd. Tako može da obavlja delatnost sa manjim brojem autobusa i smanjenim osobljem. Gde ćeš bolje od toga! Na drugoj strani zapošljava nove radnike preko Zavoda koje mizerno plaća, a za njih sigurno ima i neke olakšice. Ne verujem da imaju stalni radni odnos. Svako ko imalo razmišlja može da se upita kako ima sredstava da plaća nove radnike, a za stare nema ni prebijene pare. Isto tako treba da objasni opštinarima kako za članove svoje porodice svakog meseca može da obezbedi oko 1.000.000 dinara. Ima tu dosta prljavog veša kojega on vešto krije. No tu su radnici "Jugoprevoza" koji situaciju poznaju mnogo bolje od nas običnih putnika.
Naslov
kao neko ko koristi taksi a dugi niz godina pre toga sam se vozila iskljucivo Jugoprevozom mogu reci da Rankovic prica onako kako njemu odgovara a ne realno stanje kako je. Da li je normalno da autobusi prokisnjavaju, da zimi nema grejanje, leti klima skoro da i ne radi. Leti odem na posao mokra, zimi ne mogu da se ugrejem kada dodjem kuci. Cena karte je posebna prica jer nemaju konkurenciju, i cime misle da privuku putnike. Koliko je star vozni park, da li se to neko pita? Da li ta vozila zadovoljavaju tehnicku ispravnost, deca sa njima putuju u skolu? Dokle ce Rankovici da drze monopol i zezaju putnike sa krsevima.
Naslov
Dok god se ne poboljsa vozni park ne mozete ocekivati da se putnici vrate, i sa nizom cenom karte.