Studenti javljaju
23. 10. 2013
Kovin:zašto je otišao načelnik
Kovin - Predsednica opštine Gordana Zorić je mimo nadležnosti propisanih Zakonom i Statutom opštine nastojala da preuzme rukovođenje upravom, kaže u izjavi za sajt www.mojavest.com, Dragan Mićović, donedavno načelnik Opštinske uprave Skupštine opštine Kovin, objašnjavajući razloge odstupanja sa ovog mesta.
Lokalna javnost tako prvi put, uključujući i odbornike može da čuje zašto je “pukla veza” izmedju njih, jer je u tekstu ostavke Mićović naveo da demisionira iz ličnih razloga.To je dovelo do brojnih špekulacija i uličnih tumačenja zašto se sve dogodilo.
"Reč je, čisto, o odnosu Gordane Zorić, predsednice opštine i mene kao načelnika. Otkad je ona stupila na funkciju ona nije razumela mene, ja nisam razumeo nju. Nisam shvatao šta ona želi. Zato je dolazilo do razmimoilaženja”, kaže Mićović i nastavlja:
“Nesporazuma nije bilo na sednicama skupštine i Opštinskog veća, ali jeste na kolegijumu. Tu je bilo neprincipijelnih i netačnih primedbi na moj rad i uprave uopšte. U suštini se svodilo na to da ‘ja nezakonito radim kao načelnik i uprava na čijem čelu stojim’. Tako je na kolegijumu predsednica postavila pet nedorečenih pitanja . Na moje insistiranje da se objasni o čemu se radi, nijedno pitanje nije razjašnjeno.. Sve je ostalo u magli, nedorečeno. Svodilo se na rekla kazala, neko je rekao ovo ili ono..." .
Za Mićovića, iza svega ovog se krilo nastojanje da se preuzme uprava.
"Uprkos tome što Zakon o lokalnoj samoupravi , statut i drugi zakoni jasno potvrđuju da upravom rukovodi načelnik... Predsednik opštine ima druge nadležnosti propisane Zakonom i baš zbog toga je dolazilo do razmimoilaženja. Zorić se često zalagala za zakonitost, ali baš kad je to trebalo da se primeni u delu nadležnosti organa, onda je to izostajala u praksi..." izričit je sagovornik.
Upitan da li je to nepoštovanje Zakona moglo da utiče na interese gradjana, on je odgovorio kako je reč o kratkom vremenu za takvu ocenu. Ali, ako to bude nastavljen ovakav pravac, to može da "bude jako opasno jer se radi o pravima građana i pravnih lica".
Bivši načelnik ne spori da je Srpska napredna stranka osvojila većinu u kovinskoj opštini i da kao nosilac vlasti "ima pravo da menja sve rukovodioce, mene kao načelnika, sve direktore javnih ustanova...ali da je ona to morala da uradi na zakonit način. Da ne bi bilo sudskih sporova " On nema informacija da su sudski procesi pokrenuti, ali veruje da će do toga doći i da će zbog toga poreski obveznici platiti ceh.
Doskorašnji prvi čovek kovinske administracije upozorava da je bilo propusta sadašnjih vlasti prilikom postavljenja vd direktora biblioteke i Centra za socijalni rad, a na pitanje da li je tačno da je predsednica opštine demonstrativno napustila sastanak kolegijuma, zbog sukobljavanja sa njim, Mićović odgovara:
"Mislim da je to bilo 26 avgusta. I to zašto što sam ja u komisiju za izradu nacrta izmena i dopuna statuta predložio da sve odborničke grupe imaju članove. To je tako po slovu statuta, jer sastav radnih tela treba da odražava sastav skupštine"
I tome se suprostavila predsednica opštine?
"Jeste... Ne radi se tu o predlozima kao političkoj intervenciji. Podsetiću, po Zakonu, uprava izradjuje nacrte, stavlja kao predloge imena nekih lica, a dali će oni proći kod predsednice, veća, skuipštine, to je stvar organa samouprave. Mi smo dužni da obračunavamo kvote, a na njima je da predlože koga hoće. Ja ne vidim da bi tu trebalo da ima problema , da se sukobljavam sa predsednicom opštine. Pravo da vam kažem ni danas mi nije jasno šta se krije iza svega. Ustvari, ili je pritisak s njene strane, ili o totalno nepoznavanje nadležnosti. Znate, pravno gledano trebalo bi dobro poznavati šta radi skupština, šta veće a šta načelnik da ne bi došlo do sukobljavanja. Ako Zakon nema potvrdu u praksi, onda je reč o mrtvom slovu na papiru...." rekao je na kraju Mićović , upozoravajući da "ako uprava radi po političkim instrukcijama onda bi to moglo da bude katastrofalno za gradjane i opštinu"
Sa Draganom Mićovićem razgovarao sam 24. septembra. Dan posle toga Gordana Zorić je obećala da će na njegove primedbe odgovoriti. Pitanja za razgovor poslata su 26. septembra na adresu opštinskog portparola. Pismeno je potvrdjen prijem. Petnaestog oktobra dobio sam uveravanja da će nam se predsednica javiti telefonom kako bi saopštila datum za razgovor. Do toga nije došlo iako je prošlo mesec dana.
9komentari na temu "Kovin:zašto je otišao načelnik"
Imunitet za nenadležnost
Ostavka ili smena bivšeg načelnika opštinske Uprave jasno potvrđuje da se godinama u lokalnoj samoupravi najviše pričalo i raspravljalo o nadležnostima pojedinih funkcionera i organa a najmanje o njihovom radu i njihovoj odgovornosti.Zbog toga su mnogi žitelji ove opštine i pravna lica imala i te kako veliku štetu.To su posebno osetili stanari "Lepe Brene" pa ovu ostavku podržavaju i očekuju da i ostali krenu istim putem.Interesantno je da pojedinci tek kad izgube funkciju ili radno mesto priznaju da poznaju Zakon o lokalnoj samoupravi a koji nisu primenjivali iako su za to bili plaćeni.Imaju šansu sve to da isprave sada kada su otišli u penziju jer takve "mlade" i perspektivne kadrove ova nova Opštinska vlast bira za članove Opštnkog veća i forsira ih.
Komentar na tekst
Član 44, stav 4 Zakona o lokal. samoupravi glasi: predsednik Opštine usmerava i usklađuje rad Opštinske uprave, a po članu 54, stav 1 istog zakona , opštinskom upravom , kao jedinstvenim organom, rukovodi načelnik. Član 60, stav 5 Statuta opštine Kovin glasi: predsednik Opštine usmerava, usklađuje i kontroliše rad Opštinske uprave i obezbeđuje organizacione, materjalne i druge uslove za rad, a član 76, stav 1 glasi: Opštinskom upravom rukovodi načelnik.
Iz navedenog je jasno da predsednik Opštine i te kako ima nadležnost nad radom Opštinske uprave, pa samim tim i nad radom načelnika koji rukovodi upravom. Nikada nisam zahtevala bilo šta što je mimo zakona, ali ima mnogo aktivnosti koje načelnik mora da dogovara sa predsednikom opštine, što bivši načelnik nije poštovao. Bilo je mnogo takvih situacija. Navešću samo neke probleme zbog kojih je došlo do sukoba.
1. Raspisao je oglas za radnika na neodređeno vreme bez mog znanja , čula sam na ulici. Nedopustivo.
2. Odbijao je da napiše odluku o ustupanju laserskog merača brzine Policijskoj upravi Kovin onako kako je to sugerisano iz MUP-a, čime bi precizno bilo definisano sve što je MUP zahtevao. Zbog toga smo izgubili nekoliko meseci.
3. Nije organizovao primopredaju dužnosti između 2 radnika OU, pa jedan radnik nije imao šta da radi mesec dana.
4. Jednoj radnici je, bez mog znanja, neosnovano, enormno povećao platu, što je izazvalo veliki revolt drugih radnika.
5. Pomoćnicima predsednika Opštine nije dao isti koeficijent za platu, a morao je. Nije smeo da pravi razliku u plati.
6. Tekst konkursa za izbor direktora javnih preduzeća je sastavio tako da je, bez ikakvih problema, zbog toga konkurs mogao biti oboren.
7. Kao načelnik OU i pravnik bio je u obavezi da nam skreće pažnju na svaki predlog odluke, koji je stvar dogovora, ako nije u skladu sa zakonom ili može da ima proceduralne greške. Bilo je situacija kada to nije činio.
Ima aktivnosti načelnika OU koje treba da budu stvar dogovora sa predsednikom Opštine, kao što su prijem radnika, raspoređivanje radnika na radna mesta u okviru uprave, limiti za službene telefone, raspisivanje javnih nabavki, dogovor oko raznih kontrola rada, kandidata za razne komisije, dinamike određenih aktivnosti... Mnogo toga je radio bez dogovora, samoinicijativno.
Nakon odlaska gospodina Mićovića, otkriveno je da je dao Seizmološkom zavodu na korišćenje zajedničku prostoriju, u zgradi II MZ, bez saglasnosti vlasnika stanova, kojima ta prostorija pripada. Otkriveno je mnogo toga.
Tvrdnja da se iza svega krila namera da se preuzme uprava je smešna. Problem je , upravo, u tome što, slučajno ili namerno, bivši načelnik nije pravio razliku između poslova koji su stvar dogoviora i onih koji su stvar zakona. Kad su zakoni u pitanju, tu nema kompromisa, moraju se poštovati, a sve što je stvar dogovora mora se dogovarati sa predsednikom Opštine. To što po zakonu, načelnik rukovodi upravom, ne znači da ima pravo da radi šta hoće, po svojoj volji. Jer po tom istom zakonu ( ponavljam) predsedenik opštine usmerava, usklađuje i kontroliše rad Opštinske uprave, samim tim i načelnika.
Načelnik OU je dužan da upučuje na zakonitos rada sve koji nisu pravnici, ukoliko predlažu neke odluke koje nisu u skladu sa zakonom. Bivši načelnik to, po nekad, nije činio .
Zbog svega navedenog i još mnogo toga nenavedenog, saradnja je morala biti prekinuta. Svojim izjavama u tekstu, samo je potvrdio da je prekid saradnje opravdan.
Srećom, posledica po građane zbog toga nema.
Odgovor na komentar predsednice opstine
О Д Г О В О Р
НА КОМЕНТАР НА ТЕКСТ
ПРЕДСЕДНИЦЕ ОПШТИНЕ ГОРДАНЕ ЗОРИЋ
1.Оправдано председница општине цитира члан 44. како наводи став 4. У суштини овај члан нема став 4. како је навела председница, већ има само став 1. а наведена реченица „усмерава и усклађује рад општинске управе“ у суштини је тачка 4. наведеног члана. Очигледно је да наведена председница не зна шта у суштини значи усмеравање и усклађивање рада, што јој не треба замерити јер није по струци правник, али је могла да затражи тумачење наведене правне одредице од постојећег начелника општинске управе или других дипломираних правника.
Госпођи председници такође није познато да је чланом 57. Закона о локалној самоупрви и чланом 78. став 1. Статута општине Ковин прописано да начелник за свој рад и рад управе одговара скупштини општине и општинском већу у складу са статутом општине и актом о организацији општинске управе.
2.Навођење у коментару текста „никада нисам захтевала било шта што је мимо закона“ контрадикторно је самој реченици госпође председнице „начелник мора да се договара са председником општине“. У суштини за наведену председницу договор значи да све мора да се ради како она каже, без обзира на то шта је прописано законом, актима Скупштине општине и без обзира на став других функционера, руководиоца и органа општине.
3.У коментару на текст госпође председнице наводи се:
„Расписао је оглас за радника на неодређено време, без мог знања, чула сам на улици, што је недопустиво“.
Госпођи председници је изгледа непознато да се у области радних односа за раднике Општинске управе примењује Закон о радним односима у државним органима који је у члану 2. став 1. прописао да о правима, обавезама и одговорностима утврђеним законом запослених и постављених лица односно изабраних лица у државним органима одлучује функционер који руководи државним органом, ако законом другачије није одређено. У члану 10. став 1. наведеног закона прописано је да одлуку о избору између пријавњених кандидата доноси функционер који руководи државним органом у року од 15 дана од дана истека рока за оглашавање.
Правилникoм о радним односима у члану 7. став 1. прописано је да о потреби за попуном слободног радног места одлучује начелник Општинске управе. У ставу 4. наведеног члана прописано је да одлуку о избору између пријављених кандидата доноси начелник Општинске управе.
Из изнетих одредби закона и правилника јасно је да целокупни поступак расписивања и пријема радника обављен у складу са важећим законом.
Договор на који инсистира председница у суштини значи да се прими оно лице за које она одреди.
У расписивању огласа и пријему радника лично сам се консултовао са замеником председника општине. То што у самом Општинском одбору СНС има мимоилажења не сноси кривицу ни бивши ни садашњи начелник Општинске управе.
Да прозивање председнице је без основа наглашавам са су сва примљена лица чланови СНС.
Због интегритета запослених у Општинској управи овога пута нећу саопштити имена запослених који су примани по налозима одређених политичких организација. Ако председница и даље буде прозивала и саопштавала неистине, бићу принуђен да то учиним.
4.У коментару на текст госпође председнице даље се наводи :
„Одбио је да напише одлуку о уступању ласерског мерача брзине Полицијској управи Ковин онако како је сугерисао МУП“.
Опет госпођа председница обмањује јавност, јер саопштава неистините податке.
Општинско веће општине Ковин на седници одржаној дана 28. маја 213. године, на основу захтева Полицијске станице Ковин донело је Одлуку о давању на коришћење основног средства-ласерског мерача брзине и удаљености Т laser III, бр.22-5/2013-III. Нацрт одлуке сачинила је Општинска управа Ковин. Одлука је у складу са чланом 51. Закона о јавној својини („Сл. гласник РС“, бр. 72/2011). Давање на коришћење основних средстава другим органима је у надлежности Општинског већа општине Ковин и Скупштине општине Ковин. Основна средства не могу преносити ни председник општине ни начелник Општинске управе. Подносилац захтева може да сугерише шта хоће, али се пренос може извршити само по одредбама важећег закона. Никада и нико није тражио од општинског већа да поништи наведену одлуку и донесе нову, па није јасно о чему говори председница општине. Могуће је да је одлука промењена од стране саме председнице или на некој тајној седници Општинског већа, о чему нико није обавестио чланове општинских органа.
5.У коментару на текст госпође председнице наводи се:
„Није организовао примопредају дужности између радника ОУ, па један радник није имао шта да ради месец дана“.
На наведено питање писмено сам дана 06.08.2013. године, обавештењем бр. 03-11/2013-IV одговорио председници општине, па није јасно зашто поново поставља исто питање.
Ни једним законом није предвиђена обавеза примопредаје послова између запослених. Наведена обавеза постоји само код примопредаје послова функционера.
Тачно је да запослени Вукосављевић Радован није правовремено предао послове Љубомиру Ђорђевићу, јер је био на годишњем одмору, али је Љубомимр Ђорђевић свакаодневно радио послове, па је потпуно нетачно да један радник није радио месец дана.
У спорном периоду такође сам и сам био на годишњем одмору а замењивала ме је садашња начелница Јелена Чолаковић.
6.У коментару на текст госпође председнице наводи се:
„Једној радници је без мог знања, неосновано, енормно повећао плату, што је изазвало велики револт других радника“.
Није јасно од када се то председница брине о самоуправним правима радника, јер је самоуправљање давно престало да постоји.
Госпођи председници је изгледа непознато да се у области радних односа за раднике Општинске управе примењује Закон о радним односима у државним органима који је у члану 2. став 1. прописао да о правима, обавезама и одговорностима утврђеним законом запослених и постављених лица односно изабраних лица у државним органима одлучује функционер који руководи државним органом, ако законом другачије није одређено.
Чланом 9. Правилника о платама прописано је да решењем начелника Општинске управе утврђују се коефицијенти за обрачун и исплату плата запослених у складу са чланом 7. и 8. Правилника.
Тачно је да је плата била увећана кафе куварици, која има најнижу плату у Општинској управи и која износи око 22.000,00 динара, али то увећање нити је било неоправдано нити енормно. Повећање плате је извршено уз консултације са замеником председника општине. Напомињем да је ово решење стављено ван снаге због недостатка новчаних средстава у маси за исплате зараде, па није изазвало никакве последице.
7.У коментару на текст госпође председнице наводи се:
„Помоћницима председника општине није дао исти коефицијент за плату, а морао је, није смео да прави разлику у плати“.
Према важећој Уредби о коефицијентима за обрачун и исплату плата именованих и постављених лица и запослених у државним органима и Правилнику о платама, додацима, накнадама и осталим примањима у Општинској управи коефицијенат се утврђује у зависности од стеченог звања запосленог, сложености послова, обима послова, квалитета обављеног посла и услова рада.
Помоћници председника општине немају исту школску спрему, сложеност послова и обим послова, па самим тим не могу имати ни исти коефицијенат за обрачун плата.
Није тачно да је у одређивању коефицијента помоћницима учестовао само начелник Општинске управе Ковин, јер су се о томе питала и друга лица (функционери) из СНС.
8.У коментару на текст госпође председнице наводи се:
„Текст конкурса за избор директора јавних предузећа саставио је тако да је без икаквих проблема због тога конкурс могао бити оборен“.
Нацрт Одлуке о спровођењу јавног конкурса за именовање директора јавног предузећа за комунално стамбену делатност „Ковински комуналац“ Ковин и именовање директора Јавног предузећа „Ковин-гас“ Ковин и текст јавног конкурса сачинила је Општинска управа Ковин на основу члана 52. сатв 1. тачка 1. Закона о локалној самоуправи. Предлог наведених одлука и предлог јавних конкурса утврдило је Општинско веће а наведене акте је донела Скупштина општине Ковин. Дакле предлог наведених аката и доношење истих није извршио Мићовић Драган, да би исти био одговоран за усвојене текстове. Уколико председница сматра да је начелник Општинске управе Ковин одговоран за све нека предложи измену Закона о локалној самоуправи по којој ће се укинути председници, Општинско веће и Скупштина општине Ковин.
Ако је председница високо образована, ако има 9 (девет) чланова Општинског већа и 45 (четердесетпет) одборника зашто није уочила недостатке текста конкурса и предложила потребне промене.
У суштини није проблем текст конкурса него борба одређених групација кога поставити за директоре јавних предузећа.
9.У коментару на текст госпође председнице наводи се:
“Дао је Сеизмолошком заводу на коришћење заједничке просторије, у згради Друге месне заједнице без сагласности власника станова којима просторија припада”.
Није јасно на основу чега госпођа председница тврди да су власници наведеног простора власници станова. Ко има право својине потребно је утврдити у посебном управном поступку имајући у виду одредбе Закона о јавној својини. Власници станова у наведеној згради не располажу пословним простором кога користи Друга месна заједница. Ступањем на снагу Закона о јавној својини месне заједнице и јавна предузећа немају више право својине. Својина може бити само Републике Србије, АП Војводине и општине.
Госпођи председници треба да је познато да су државни органи и организације и органи локалне самоуправе дужни да међусобно сарађују и указују помоћ једни другима. Делатност Републичког сеизмолошког завода је делатност од општег интереса за Републику Србију и њене грађане, па нема никаквог оправдања да се њихов захтев не уважи. Обичан грађанин увидом у сајт наведеног завода може утврдити значај овог републичког завода, па је чудно и опасно зашто једна локална самоуправа треба да одбије сарадњу са наведеним заводом.
Тачно је да има активности које су ствар договора председника општине и начелника општинске управе, али се оне углавном односе на област:
-јавних набавки;
-инвестиционих улагања;
-израде стратегије развоја општине;
-сарадње са државним и кокрајинским органима;
-израде одлуке организације општинске управе;
-праћења рада органа, јавних предузећа и установа;
-смерница за израду буџета и Статута општине Ковин;
-располагање средствима општине велике вредности;
-израду и достављање аката Општинског већа;
-организовању послова народне одбране и послова у ванредним ситуацијама;
10.Питања која председница упорно истиче да су питања договора као што су пријем у радни однос, распоређивање запослених, одређивање плате, примопредаја послова не спадају у договорна питања, јер је иста регулисао закон и општи акти Општинске управе Ковин.
11.Чак и када би се уважиле примедбе госпође председнице остаје отворено питање зашто именована није написала предлог за разрешење начелника Општинске управе док је био у мандату ако је исти правио грешке.
12.Уколико госпођа председница настави са прозивањем бићу принуђен да објавим све податке о пријему лица у последњих пет година, као и податке о целокупном раду владајућих структура у последње три године. Очигледно је да све своје грешке политичке партије и политички моћници преписују институцијама, органима и организацијама спречавајући их тако да обављају послове за које су законом основани.
У Ковину, 28.10.2013. год. ОДГОВОР САСТАВИО
Драган Мићовић, дипл.правник.
ladno...
... sam znao da je povećanje plate kafe kuvarici maslo D.Petrovića :)))
Razgoropadjena goropad
Razgoropadio se mali pravnik.Izasao je iz necije pozadine,uzeo vazduh,napisao sto je napisao i vratio se tamo gde boravi podugo,doduse menjajuci dna od ledja raznih celnika stranaka:SPS,DSS,DS i na kraju SNS.
Spori nadleznosti predsednice opstine,ne konsultujuci se s njom,ali se konsultuje sa potpredsednikom opstine,ujedno i predsednikom OO SNS i dr.funkcionerima Stranke o prijemu novih radnika i koeficientima zaposlenih.Govori o borbi pojedinih grupacija.U koju se on grupaciju svrstao?
Dolazi zima,mali pravnice,vrati se u necije dno od ledja,bice ti tamo toplije,inace mozes da nazebes.
Na Balkanu ništa novo
To što se bivši načelnik više konsultovao sa zamenikom nego sa predsednicom opštine, oko zapošljavanja i povećanja plata nije nikakva novost, jer to znaju svi građani.Ranije je to bilo malo drugačije i nije se zaobilazio predsednik opštine.Sve ovo nije rađeno tek tako a što je izazvalo veliko nezadovoljstv0 i raskol kako u opštini tako ,još i više, u SNS.Tako da priče koje kolaraju gradom o rođačkom zapošljavanju,političkoj korupciji i kršenju Zakona nisu bez osnova.Sada sve više i više verujem svojim komšijama iz "Lepe Brene" da će se izboriti za svoja prava i razotkriti mnoge negativnosti u opštinskoj Upravi i ko je "sakrivao" papire pod tepih i omogućio da stanari budu opljačkani za vreme elementarne nepogode,požara.Mislim da će Skupština stanara te zgrade ovaj ,više, monolog i ekspoze bivšeg načelnika znati da iskoristi i da će mu se ubrzo zahvaliti.
Progovori sliko
U IME NARODA G-dine Mićoviću progovori već jednom ko je koga i zašto zapošljavao u zadnjih pet godina jer to građane opštine i te kako zanima i objavite podatke o celekupnom radu vladajućih struktura u poslednjih tri godine kako bi svi saznali ko je upropastio opštinu.Ujedno ćete nmogo pomoći i članovima SNS koji to isto traže jer kad proradi "metla" da se ne desi da je neko preskoči.
Коментар
Сада нам је бар свима јасно ко је одлучивао о пријему у радни однос, али и о коефицијентима појединих запослених.Чиме је кафе куварица заслужила повећање плате? Какав је допринос дала раду Општинске управе?
У Ковину ведри и облачи Душан Петровић!Његово наређење је изгледа заповест.Сада је то јасно и онима који су били уз њега.Коначно је дошло време да људи прогледају и да се не сврставају ни на једну ни на другу страну.
КОКОДА
Зорић Г. је крива за стане у Ковину заједно са свима који Ковин воде!
Такав домаћин попут докторке нетреба ником,само једна ствар је занима где има неко дрво да се ћапи да развија кућни бизнис!Баш је брига за ковинце сто су без посла!А док је била лекар и то је радила преко оне ствари!Тешко нама Ковинцима а тек овим лјудима на селу нек је господ у помоћ!