Studenti javljaju
17. 07. 2012
Neistina o ceni prevoza
Beograd - Član gradskog veća, Željko Ožegović, rekao je juče da moramo svi zajedno da učinimo sve kako bi javni gradski prevoz u Beogradu ostao najjeftiniji u Evropi, što znači da plaćamo bus plus karte, da ulazimo na prednja vrata (bez obzira na gužvu i nepostojeći red vožnje vozila GSP) i poništavamo te karte. Slažem se da putnici moraju da kupuju karte, što je normalno, i da ih poništavaju u vozilima, ali je neistina da je javni gradski prevoz u Beogradu najjeftiniji u Evropi.
Šaljem vam fotografije karte za gradski prevoz u Holandiji sa 15 podeljaka (ima, inače, i karata sa više i sa manje podeljaka). Dva podeljka putnik poništava za jednu zonu. Ova karta , takozvana "pantljičara" za više vožnji košta 6,90 evra. Znači, ako se koristi prevoz unutar jedne zone (po dva podeljka), 7,5 karata košta 6,90 evra, odnosno jedna karta je 1,08 evra. U Beogradu je bus plus karta za jednu zonu 60 dinara, ili 0,51 evro ( po,kursu 1 evro = 116 dinara). To jeste duplo jeftinije, ali samo na prvi pogled. Jer, sa poništenom kartom putnik u Holandiji može unutar te jedne zone da menja autobuse koliko puta želi u roku od sat vremena od trenutka kada mu je vozač poništio kartu na početku putovanja, a na svim linijama autobusi saobraćaju u intervalima od pet do sedam minuta. Dovoljno je da pri ulasku u autobus na drugoj liniji (na prednja vrata) pokaže vozaču kartu na kojoj je pečat sa datumom, brojem linije i vremenom kad je karta poništena. U Beogradu putnik svaki put kad promeni autobus mora da kupi i poništi kartu.
U Holandiji, prema tome, možete za 1,08 evra da promenite od dva do recimo četiri autobusa na raznim linijama u jednoj zoni. Ili da odete do neke destinacije, obavite posao i vratite se u roku od jednog sata, a tolerišu i desetak, petnaest minuta više, ukoliko se zateknete u vožnji.
U Beogradu će vas dva ulaska u autobus koštati 120 dinara, odnosno 1,03 evra (po kursu 1 evro = 116 dinara), a četiri ulaska u autobus - 240 dinara, odnosno 2,06 evra. Recimo, promena dva autobusa na raznim linijama u jednoj zoni u odlasku, i isti takav povratak, ukoliko imate sreću da se prevezete i obavite posao u roku od jednog sata.
Na sve to, u saobraćaju kakav je u gradovima ove razvijene zapadnoevropske zemlje, i sa redom vožnje gradskih autobusa koji se poštuje, tačno možete da izračunate koliko vam je potrebno od jedne tačke do druge, sa presedanjem. Stižete u planirano vreme, vozite se udobno, sedite u autobusu, i košta vas 1,08 evra.
U Beogradu redovi vožnje praktično ne postoje, jer gužva u saobraćaju diktira vreme putovanja, nemoguće je predvideti dužinu vožnje, svako presedanje se plaća, a udobnost gradskog prevoza je apsolutno neuporediva.
Nadasve još jedan „mali“ reper.
U Holandiji je prosečna zarada oko dve hiljade evra mesečno, a u Srbiji, manje od 400 evra. Holanđanin sa platom od dve hiljade evra kartu za gradski prevoz u jednoj zoni, s kojom sat vremena može da preseda unutar te zone neograničen broj puta, plaća 1,08 evra.
Beograđanin sa platom manjom od 400 evra kartu za gradski prevoz u jednoj zoni plaća 0,51 evro, ali svaki put kad menja prevoz unutar te zone, u toku jednog sata otkako je započeo putovanje, mora da kupi i poništi kartu: tri prevoza, na primer (ako ima sreće da ih toliko promeni u roku od jednog sata) - 1,53 evra.
Eto tako izgleda najjeftiniji prevoz u Evropi.
Možda pomenuti drug Ožegović s ovim nije upoznat, pa evo mu prilike da sazna. A možda namerno izvrće stvari, što je bezobrazluk.
3komentari na temu "Neistina o ceni prevoza"
Cena
U Srbiji je sve skuplje nego u zapadnoj Evropi! Na prvom mestu hrana, pa oprema za bede, stvari za decu,javni gradski prevoz...A stalno nas neko uverama kako je kod povoljnije nego tamo. Čist bezobrazluk.
Zeleni venac
Nigde u civilizovanim zemljama, o kojima Ožegović govori, nema ni stanice poput Zelenog venca. Gospodo draga, nemam problem da platim prevoz, da uđem na prednja (ili prednja i zadnja vrata), ali to funkcioniše tamo gde autobus nije glavno prevozno sredstvo, kao i manjim gradovima. A da je prevoz skup jeste.
Bezveznjaković
Ma taj Ožegović je bezveznjaković!