Studenti javljaju
03. 11. 2012
Uspeo bojkot hipermarketa
Beograd - U prvom organizovanom bojkotu hipermarketa u Srbiji, tokom tri dana broj aktivnih učesnika prešao je pet hiljada 5.000, a 15.000 građana prvog, i više od 25.000 potrošača u druga dva dana, bilo je odlučno u uzdržavanju od kupovine.
Zahvaljujući, pre svega društvenim mrežama, o bojkotu je svakodnevno bilo informisano do 250.000 ljudi, a među njima aktivnih učesnika kroz komentare, sugestije ili podršku, bilo je više od 30.000. O samom bojkotu napisano je više postova na ličnim blogovima građana, a objavljena je i satirična vest o akciji na portalu Njuz.net.
Prema podacima sa terena, hipermarketi su bili prinuđeni da skoro za polovinu smanje broj otvorenih kasa u odnosu na uobičajenu praksu, što se nije menjalo ni u popodnevnim časovima, u takozvanom špicu, u doba dana kada je pritisak na prodavnice veći.
Iz ovog bojkota je, takođe, izraslo nekoliko ideja: građani pozivaju na kupovinu direktno od proizvođača, na princip formiranja grupa solidarne kupovine, i konstantno uzdržavanje od kupovine svake srede u neograničenom trajanju.
Sve to nam daje za pravo da budemo zadovoljni podrškom građana i njihovim aktivnim učešćem, kao dokazom da se glas potrošača više ne može ignorisati i da je stvorena kritična masa koja će u budućnosti imati snagu pokretača promena.
Bojkot je koordinisan i oglašavan uglavnom preko društvenih mreža Facebook i Twitter, građani Srbije su pokazali da je njihova potrošačka svest ubedljiva i da su potrošači u Srbiji sve aktivniji u ostvarivanju svojih prava.
Nacionalna organizacija potrošača Srbije je o celoj kampanji napravila i video prilog sa terena, koji će ubrzo biti emotivan na kanalu Youtube i dostupan svim građanima Srbije.
Nema komentara.